Konkurencja na rynku bankowym

Kredyty hipoteczne w ostatnim czasie stały się o wiele bardziej dostępne dla przeciętnego klienta niż jeszcze kilka lat temu. Banki prześcigają się w działaniach promocyjnych i walce o klienta, kampanie marketingowe i wizerunkowe niektórych marek bankowych można śledzić bez mała jak serial. Co i rusz jeden z popularnych celebrytów staje się twarzą jakiejś kampanii czy marki, i przekonuje swoim nazwiskiem, osobą, wizerunkiem, że ten a nie inny bank ma dla nas najlepszą ofertę na świecie. Na szczęście banków jest dużo i można w nich dowolnie przebierać. Na polskim rynku konkurują ze sobą banki krajowe i zagraniczne. Czasem trudno zorientować się, który jest który, bo często polskie banki przyjmują cudzoziemsko brzmiące nazwy – nasza polska domena – a równie często banki zagraniczne, chcąc zdobyć zaufanie potencjalnych klientów i dotrzeć do nich posługując się takimi wartościami jak tradycja, przyjmują nazwy polskojęzyczne. Bez względu jednak na przynależność kapitału, banki na polskim rynku starają się ściągnąć do siebie maksymalną liczbę klientów. Działania te często polegają na tym, by odebrać klientów konkurencji. Jednym ze skutecznych sposobów jest oferta kredytów konsolidacyjnych, która wabi osoby zadłużone w banku A i B, aby powierzyły swoje interesy wyłącznie bankowi C, co niezwykle ułatwi im życie.